Samochodowe naprowadzacze do magazynów

Systemy przeładunkowe do nowoczesnych magazynów i centrów dystrybucyjnych ogromnie przyspieszają proces załadunku dowolnego pojazdu, lub też jego opróżnienie. Mimo nowoczesności i rozbudowania, pracownicy operujący takimi systemami mają jednak pewne zastrzeżenia do nich, zwłaszcza pod kątem łatwości ustawienia pojazdu w pozycji do rozładunku. Wiele magazynów uzupełnia więc wyposażenie właśnie o sprzęt pomagający w wykonywaniu takich czynności.

Naprowadzacze do pojazdów wielotonowych

naprowadzaczJednym z najprzydatniejszych, a jednocześnie najprostszych systemów ułatwiających nakierowywanie pojazdu i ustawienie go w pozycji do rozładunku jest stalowy układ naprowadzaczy kół. Najbardziej podstawowy i standardowy naprowadzacz wygląda niczym stalowa barierka o rozmiarach zbliżonych do wysokości typowego koła pojazdu ciężarowego, choć niekiedy używane są odmiany niższe, umożliwiające łatwe nakierowywanie również pojazdów dostawczych. System ten ma na celu zablokowanie kół i uniemożliwienie poruszania się przyczepy, niejako wymuszając ustawienie się w pozycji przyległej do rampy załadowczej. W użyciu są również o wiele bardziej zaawansowane odmiany, wykorzystujące układ szyn i prowadnic automatycznych, sterowanych za pomocą programu sprzężonego z pozostałymi podsystemami załadowczymi, zwłaszcza z wykrywaczami ruchu i fotokomórkami często używanymi w wyposażeniu załadunkowym, które nie tylko ustawiają naczepę pojazdu przygotowywanego do załadunku w pozycji, ale również blokują możliwość poruszania się zarówno naczepy jak i ciągnika w trakcie wykonywania czynności przeładunkowych, ułatwiając wykorzystanie wózków widłowych do załadunku początkowego, oraz zmniejszając możliwość wypadnięcia ładunku z naczepy podczas prac. Systemy naprowadzające, zwłaszcza najbardziej podstawowe odmiany, są atrakcyjnym uzupełnieniem wielu magazynów i centrów dystrybucyjnych, zwłaszcza tych które nie posiadają dobrze zaplanowanej przestrzeni załadunku pojazdów. W przeciwieństwie do pozostałych elementów systemów załadunkowych, są one również zdecydowanie tanie, więc nie uszczuplają nawet najbardziej ograniczonego budżetu.

Montowane są w miejscu niemal tak samo jak standardowe barierki drogowe, i mogą być ulokowane podczas budowy samego obiektu, jak również na już istniejącej drodze bardzo niewielkim nakładem czasu. Jedynym wymaganiem, jakie musi być spełnione podczas ich instalacji jest dokładne wyrównanie położenia naprowadzaczy względem rampy załadowczej w taki sposób, by mogły one kierować naczepę dowolnego pojazdu we właściwym kierunku.