Ze względu na coraz większe zakorkowanie miast, wiele osób decyduje się na korzystanie z alternatywnych środków transportu. Coraz większą popularnością cieszą się pojazdy zasilane energią elektryczną takie jak skutery, hulajnogi czy rowery. Oprócz tego na popularności zyskują tradycyjne środki takie jak rowery. Tak naprawdę wiele zależy również od infrastruktury danego miasta. Im lepsza i bardziej rozbudowana infrastruktura tym większe chęci mieszkańców do korzystania z alternatywnych form transportu.
Rower wymaga odpowiedniego oświetlenia
Warto dodać, że na rowerze panują również zasady bezpieczeństwa, których należy przestrzegać. Jednoślad powinien być w dobrym stanie technicznym, a więc powinien posiadać opony o odpowiednim bieżniku, sprawne hamulce oraz oświetlenie. Szczególnie ten ostatni element jest bardzo istotny. Po zmroku bowiem zachodzi potrzeba doświetlenia drogi oraz zwiększenia widoczności pojazdu przez inne pojazdy. Bardzo ważną rolę odgrywają w tym przypadku lampy rowerowe tylne, które powinny posiadać certyfikaty i atesty. Tylko takie wyroby zapewniają odpowiedni poziom bezpieczeństwa rowerzysty na drodze. Certyfikowane rozwiązania charakteryzują się bowiem wymaganym poziomem niezawodności oraz trwałości. W przypadku lampek rowerowych w większości przypadków mowa o homologacji. Warto dodać, że najczęściej wykorzystywane są LED-owe źródła światła. Jest to podyktowane kilkoma kwestiami. Przede wszystkim diody elektroluminescencyjne charakteryzują się niskim poborem prądu przy jednoczesnej wysokiej skuteczności świetlnej. W ten sposób zapewniany jest duży strumień świetlny co zapewnia dobrą widoczność rowerzysty. Charakteryzują się one również wysoką odpornością na warunki atmosferyczne oraz trwałością godzinową. W związku z niskim poborem energii mogą być zasilane bezpośrednio z baterii lub akumulatorów. Dzięki temu rowerzysta może bez problemu wykorzystywać lampkę przez długie okresy czasu.
Warto dodać, że najpopularniejsze rozwiązania tylnych LED-owych lamp rowerowych obejmują kilka trybów pracy. Przeważnie dla użytkownika dostępny jest tryb ciągłego świecenia, obniżonej jasności oraz światła impulsowego. Zmiana trybu następuje poprzez wciśnięcie guzika znajdującego się w obudowie lampki. Dzięki temu osoba prowadząca rower może sama wybrać, który tryb w danej chwili jest najbardziej odpowiedni. Niektóre z nich charakteryzują się bowiem niższym poborem prądu co zapewnia dłuższą pracę na jednym ładowaniu. Warto dodać, że podobne opcje dostępne są również dla lampek montowanych z przodu.