Trendy na rynku akcesoriów reklamowych zmieniają się z roku na rok, ponieważ w dzisiejszych czasach naprawdę trudno jest utrzymać zainteresowanie konsumentów powtarzalnym zestawem gadżetów reklamowych. Klienci oczekują nowości, chcą być zaskakiwani a mały gadżet reklamowy właśnie ma służyć zaspokojeniu tego typu potrzeb. Właściwie tylko długopisy reklamowe od lat niezmiennie znajdują się gronie najpopularniejszych drobnych upominków dla klientów, natomiast cała reszta podatna jest na różnego rodzaju trendy.
Rosnąca produkcja przypinek reklamowych
W ostatnich latach zauważalny był wzrost zainteresowania drobną elektroniką, tak pamięci pendrive, powerbanki, czy ładowarki samochodowe. Kilka lat temu ogromną popularnością cieszyły się z kolei breloczki i smycze do kluczy. Obecnie swój moment przeżywają przypinki reklamowe. Trudno się dziwić, ponieważ są to tanie przedmioty, które przechowywane są zazwyczaj w widocznym miejscu i można na nich zmieścić więcej treści, niż na długopisach. Warto jednak postawić na przypinki reklamowe od producenta cieszącego się dobrą renomą, ponieważ żaden gadżet reklamowy wykonany niedokładnie nie będzie spełniał swojej roli w odpowiedni sposób. Niektórzy pamiętają, że pod koniec ubiegłego wieku przypinki były już w Polsce bardzo popularne, jednak z czasem ich rola ograniczona została do pamiątek turystycznych czy gadżetów z wieców wyborczych. Ostatnio jednak przykuły one ponownie uwagę przedsiębiorców, ponieważ mają one naprawdę duży potencjał marketingowy. Można na nich zamieścić logo firmy lub promujący ją slogan albo aktualne hasło reklamowe. Można też wypuszczać całe serie przypinek prezentujących firmę, co może przykuć uwagę wielu klientów, szczególnie tych reprezentujących młodsze grupy wiekowe, którzy bardzo lubią tego typu gadżety. Poza tym warto zaznaczyć, że przypinki dla dzisiejszych nastolatków wcale nie są czymś oczywistym, a wręcz przeciwnie. Dla nich są one nowością, która przykuwa zainteresowanie co oznacza, że dla firm, dla których docelowa grupa klientów to ludzie młodzi, przypinki mogą okazać się strzałem w dziesiątkę.
Producenci drobnych akcesoriów reklamowych już od kilku miesięcy zauważają wyraźny wzrost zamówień dotyczących przypinek reklamowych. Chociaż ich produkcja zawsze była dochodowym zajęciem, to obecny wolumen zamówień sprawia, że coraz więcej firm produkcyjnych włącza przypinki do swojej oferty, ponieważ niski koszt produkcji powoduje, że są one łakomym kąskiem zarówno dla przedsiębiorstw chcących się nimi zareklamować, jak i firm zajmujących się ich masową produkcją.