Mimo iż minęło wiele lat odkąd motocykle MZ stały się wielkim hitem i cieszyły największą popularnością, wciąż spotykaliśmy wielu entuzjastów, preferujących stare maszyny. Zdecydowana większość z owych kolegów brała udział w pokazach, prezentując odrestaurowane motocykle które śmiało mogły uchodzić wyglądem za nowe, a niejednokrotnie wyglądały od nowych o wiele atrakcyjniej. Sami również mieliśmy w załodze kilka emzetek z dużym przebiegiem.
Nowa seria części do MZ
Przez długi czas dostanie części do emzetki nie było możliwe inaczej niż przez wyciąganie ich z wycofanych z użytku maszyn, gdyż producent przestał działać, i dopiero niedawno reaktywował produkcję. Dla wielu sympatyków starych motocykli była to świetna wiadomość, bo maszyny składane z regenerowanych części być może były mocne i wytrzymałe, aczkolwiek nie miały już tak dobrych osiągów, jakie mogłyby uzyskać na fabrycznie nowych częściach z lepszej jakości materiału i wykonania. Większość nowych motorów spod znaku MZ nie różniła się konstrukcyjnie od starych maszyn. Dzięki temu, nowe części MZ z łatwością można było używać jako zamiennika do motocykli starych serii. Były one przy tym tak podobne do starego typu podzespołów, iż często nie potrzebne były żadne przeróbki, a jeśli już, to nie wymagały one dużej ingerencji w konstrukcję. Mimo lepszej jakości i wykonania, były to ciągle tanie części do tanich motocyklów, więc z ich dostępnością nie było absolutnie problemu, a w każdym salonie firmowym można było dostać każdy rodzaj podzespołu niemal do każdej maszyny. Było to ogromne ułatwienie dla ekip takich jak nasza, zajmujących się odnową starych maszyn. Nowe części były bardzo tanie, czasem tańsze nawet od używanych części starego typu, jakie czasem widywało się na różnych stronach aukcyjnych w internecie i na giełdach, gdzie raz na jakiś czas ktoś postanawiał sprzedać starą maszynę. Niska cena i dostępność pozwalały nam na sprawne i szybkie odremontowanie maszyn nawet z największym przebiegiem, mających nierzadko więcej niż trzydzieści lat i dość często wymagających niemal całkowitej wymiany wszystkich podzespołów wymaganych do jazdy.
Na dodatek, wymiana części często nie wpływała w żaden sposób na ich wygląd, do tego stopnia nowa seria była zgodna ze starymi konstrukcjami. Niektóre maszyny jednak musiały być przerobione gdyż nie produkowano już podzespołów pasujących do ich konstrukcji, aczkolwiek tak naprawiane maszyny w dalszym ciągu zachowywały wartość pokazową, gdyż budowane były na podzespołach oryginalnego producenta.